Individual reading characteristics in overcoming difficult life situations: the role of genre preferences and biographical reflection
- Authors: Kosenkova O.V.1, Korjova E.Y.1
-
Affiliations:
- Issue: No 4 (2025)
- Pages: 65-78
- Section: Articles
- URL: https://medbiosci.ru/2409-8701/article/view/361896
- EDN: https://elibrary.ru/SPJEHW
- ID: 361896
Cite item
Full Text
Abstract
About the authors
Olesya Viktorovna Kosenkova
Email: alisa.kov@mail.ru
ORCID iD: 0009-0007-9236-802X
Elena Yurievna Korjova
Email: elenakorjova@gmail.com
ORCID iD: 0000-0002-1128-1421
References
Мелентьева Ю.П. Общая теория чтения. М.: Наука, 2015. 230 с. EDN: ZAHHYB. Шадриков В.Д. Проблемы системогенеза профессиональной деятельности. М.: Наука, 1982. 183 с. EDN: UIANEJ. Эко У. Роль читателя. Исследования по семиотике текста. М.: Corpus, 2005. 640 с. Левидов А.М. Автор – образ – читатель. Л.: Изд-во Ленинградского университета, 1977. 360 с. Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения: в 2 т. Т. 2. М.: Учпедгиз, 1948. 584 с. Костромина С.Н., Нагаева Л.Г. Как преодолеть трудности в обучении чтению. М.: Ось, 2006. 240 с. EDN: PDOSZO. Светловская Н.Н. Методика обучения творческому чтению: учебник для вузов. М.: Юрайт, 2025. 305 с. Рубакин Н.А. Психология читателя и книги: Краткое введение в библиологическую психологию. М.: Книга, 1977. 264 с. Косенкова О.В. Трудная жизненная ситуация в современном контексте психологии чтения // Письма в Эмиссия. Оффлайн. 2025. № 1. URL: http://emissia.org/offline/2025/3467.htm EDN: WLBREA. Antunes-Alves S., Thompson K., Kramer U., Drapeau M. The relationship between cognitive errors, coping strategies, and clients' experiences in session: An exploratory study. Counselling and Psychotherapy Research. 2014; No. 14(2). Pp. 93-101. Boucher A., Giovanelli M., Harrison Ch., Godfrey R.L.C. Reading as a Coping Strategy. In: Reading Habits in the COVID-19 Pandemic. 2024. Pp. 63-82. Косенкова О.В. Роль чтения в преодолении трудных жизненных ситуаций. // Комплексная психологическая помощь в образовании и здравоохранении: Материалы XIII научно-практической конференции. СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, 2023. С. 95-98. EDN: GGUQOY. Billington J., ed. Reading and Mental Health. Cham: Springer, 2019. 455 p. Burke M., Troscianko E.T. Cognitive literary science: Dialogues between literature and cognition. Oxford: Oxford University Press, 2017. 368 p.
Supplementary files
