Motivation of educational and cognitive activity in the digital educational environment of students of different age groups
- Authors: Mikhaylova N.V.1, Fedoseeva O.I.1, Shutkina Z.A.1
-
Affiliations:
- Issue: No 6 (2024)
- Pages: 174-185
- Section: Articles
- URL: https://medbiosci.ru/2409-8701/article/view/361827
- EDN: https://elibrary.ru/GUSDZW
- ID: 361827
Cite item
Full Text
Abstract
Keywords
About the authors
Natalya Vladimirovna Mikhaylova
Email: sorokanv@yandex.ru
Ol'ga Igorevna Fedoseeva
Email: olfedoseeva_2011@mail.ru
Zhanna Aleksandrovna Shutkina
Email: zhannashutkina@mail.ru
References
Гриненко, А. Д. Особенности мотивации учебной деятельности и стрессоустойчивости студентов дистанционной формы обучения / А. Д. Гриненко // Вестник студенческого научного общества ГОУ ВПО «Донецкий национальный университет». 2024. № 16-2. С. 33-38. Леонтьев, А. Л. Деятельность. Сознание. Личность. – 2-е изд. – М.: Политиздат, 1997. Sternberg R. J. Successful Intelligence. Simon & Schuster, 1996. Литвинова, Т. В. Особенности мотивации учебной деятельности студентов государственных и негосударственных вузов / Т. В. Литвинова, И. М. Басина // Вестник Екатерининского института. 2013. № 1(21). С. 55-58. Маркова А. К. Формирование мотивации учения / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. – М.: Просвещение, 1990. Гордеева Т. О. Психология мотивации достижения. – М.: Смысл; Издательский центр «Академия», 2006. Bandura А. Self-efficacy. The exercise of control. New York: Freeman and Co, 1997. Rotter, J.B. Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement. Psychological Monographs, 1996. Weiner В. Theories of motivation. From mechanism to cognition. Chicago: Markham, 1972. Seligman M.E.P. Helplessnes: On depression, development, and death. San Francisco: Freeman, 1975. Dweck C.S. Motivational Processes Affecting Learning // American Psychologist. 1986. № 41(10). Pp. 1040-1048. Skinner EA. Perceived control, motivation, and coping. International Educational and Professional Publisher. Sage Publications. Thousand Oaks, London, New Delhi, 1996. Nicholls J.G. Achievement motivation: Conceptions of ability, subjective experience, task choice, and performance // Psychological Review. 1984. № 91. Pp. 328-346. Гордеева Т. О. Мотивация: новые подходы, диагностика, практические рекомендации // Сибирский психологический журнал. 2016. № 62. С. 38-53. Тарасян, М. Г. Мотивация учебной деятельности студентов в условиях дистанционного обучения / М. Г. Тарасян, Г. В. Васильева // Исследование и развитие рельсового и автомобильного транспорта: Сборник трудов Международной научно-практической конференции, Екатеринбур, 2024. С. 289-294.
Supplementary files
