The impact of information and communication platforms on the behavior of modern adolescents
- Autores: Glushkova S.A.1
-
Afiliações:
- Edição: Nº 3 (2025)
- Páginas: 182-194
- Seção: Articles
- URL: https://medbiosci.ru/2454-0722/article/view/361752
- DOI: https://doi.org/10.7256/2454-0722.2025.3.71311
- EDN: https://elibrary.ru/XIEQOG
- ID: 361752
Citar
Texto integral
Resumo
Bibliografia
Moreno Megan A, Binger K., Minich M., Zhao Q. Adolescent digital technology interactions and importance: associations with depression and well-Being // Cyberpsychology, behaviour and social networking, 2022. № 25(4). doi: 10.1089/cyber.2021.0294 Ильин А.Н. Тенденция к демонстративности в обществе потребления // Известия высших учебных заведений. Социология. Экономика. Политика. 2022. № 4 (15). С. 39-51. Cолдатова Г.У., Войскунский А.Е. Социально-когнитивная концепция цифровой социализации: новая экосистема и социальная эволюция психики // Психология. Журнал ВШЭ. 2021. № 3. С. 431-450. Руденко Е.С. Виртуальная коммуникация как психологический феномен // Научный результат. Педагогика и психология образования. 2020. № 2. C. 50-54. Нечаев Н.Н. О новом подходе к языку и речевой деятельности в условиях цифровизации // Психологическая газета. 2020. № 6. С. 19-34. Павлова Н. В., Филиппова Е. В. Феномен селфи и его психологический смысл для современного подростка // Консультативная психология и психотерапия. 2022. Том 30, № 1. С. 109-131. Демин П. Н. Риски и возможности онлайн-социализации подростков и молодежи // Ценности и смыслы. 2022. № 3 (79). С. 76-85. Залевская М.А. Возрастная периодизация в Российской федерации в современных условиях // Международный научно-исследовательский журнал. 2020. № 12-3 (102). С. 17-21. Карпов А. В., Карпова Е. В., Маркова Е. В. Локус контроля как фактор метакогнитивной сферы личности и его специфика в образовательной деятельности // Перспективы науки и образования. 2022. № 3 (57). С. 402-421. Al-Ansi A.M., Hazaimeh M., Hendi A., AL-hrinat J., Adwan G. How do social media influencers change adolescents’ behaviour? Evidence from middle east countries // Heliyon. 2023. № 9 (5). URL: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e15983. Bauman S., Perry V. M., Wachs S. The rising threat of cyberhate for young people around the globe // Child and Adolescent Online Risk Exposure / Eds. M.F. Wright, L.B. Schiamberg. London: Academic Press. P. 2021. Pp. 149-175. doi: 10.1016/B978-0-12-817499-9.00008-9 Bergmann M. C., Baier D. Prevalence and Correlates of Cyberbullying Perpetration. Findings from a German Representative Student Survey // International journal of environmental research and public health. 2018. № 15 (2). 13 p. doi: 10.3390/ijerph15020274 Betts L. R., Spenser K. A., Gardner S. E. Adolescents’ involvement in cyber bullying and perceptions of school: The importance of perceived peer acceptance for female adolescents // Sex Roles. 2017. № 77 (7-8). Pp. 471-481. doi: 10.1007/s11199-017-0742-2 Hsu Michelle S. H., Rouf A., Allman-Farinelli M. Effectiveness and behavioral mechanisms of social media interventions for positive nutrition behaviours in adolescents: a systematic review // Journal of adolescent health. 2018. № 63(5). Pp. 531-545. Lou C., Kim H. K. Fancying the new rich and famous? Explicating the roles of influencer content, credibility, and parental mediation in adolescents' para-social relationship, materialism, and purchase intentions // Frontiers in Psychology. 2019. № 10. doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02567 Nahidh M., Al-Khawaja N. F. K, Jasim H. M., Cervino G., Cicciù M., Minervini G. The role of social media in communication and learning at the time of COVID-19 lockdown - an online survey // Dentistry Journal. 2023. № 11(2):48. doi: https://doi.org/10.3390/dj11020048 Nesi J. The impact of social media on youth mental health: challenges and opportunities // North Carolina Medical Journal. 2020. № 81 (2). Pp. 116-121. Simonson M. Social Media and Online Learning: Pros and Cons // Distance Learning. 2023. № 20 (4). Pp. 59-61. Tao Z., Sun L. The influence of internet celebrities on the mainstream values of college students: evidence from Beijing questionnaire // 6th International conference on social science and higher education. Atlantis Press. 2020. Pp. 872-876. doi: 10.2991/assehr.k.201214.166 Vasyura S.A., Kuzmina O.V., Maletova M.I. Internet Communications: time phenomenon in online activity // Education and self-development. 2020. № 15 (4). doi: 10.26907/esd15.4.03
Arquivos suplementares
