The purpose is to consider the features of the preliminary analysis and subsequent creation of a brand as an element of the organization of a cultural event (festival), based on the study of domestic and international experience. The relevance of branding in modern culture is substantiated. The main features and the sequence of brand creation are studied. The conclusion is made about the requirements for the brand of the festival to meet technical and functional norms and standards, modern design trends. The importance of branding in creating an image of relevant values and cultural interaction is emphasized.
- Authors: Sertakova E.V.1, Zykova I.N.2
-
Affiliations:
- Derzhavin Tambov State University
- 392000, Российская Федерация, г. Тамбов, ул. Интернациональная, 33
- Issue: Vol 9, No 4 (2025)
- Pages: 491-505
- Section: Art history and cultural studies
- Published: 12.12.2025
- URL: https://medbiosci.ru/2542-2340/article/view/360969
- ID: 360969
Cite item
Full Text
Abstract
The specifics of the process of creating an event brand using the example of festival movements
About the authors
Ekaterina V. Sertakova
Derzhavin Tambov State University
Email: cat.sertakowa@yandex.ru
Master’s Degree Student in “Pedagogical Design” Program
Russian Federation, 33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian FederationIrina N. Zykova
392000, Российская Федерация, г. Тамбов, ул. Интернациональная, 33
Author for correspondence.
Email: irinasertakova@yandex.ru
Cand. Sci. (Philosophy), Associate Professor, Associate Professor of History and Philosophy Department
Russian Federation, 33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian FederationReferences
- Лазарева Л.И., Васильковская М.И., Пожарская О.Б. Событийные мероприятия в брендировании территории: назначение, виды и проектирование // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2023. № 3 (113). С. 121-130. https://doi.org/10.24412/1997-0803-2023-3113-121-130, https://elibrary.ru/evdfbl
- Монастырская Т.И., Болотских А.С. Теоретические основы формирования бренда фестиваля как стратегия развития умного региона // Журнал монетарной экономики и менеджмента. 2024. № 5. С. 173-178. https://doi.org/10.26118/2782-4586.2024.90.57.023, https://elibrary.ru/icrnkv
- Прохоров А.В., Семишова Е.П., Пядышева Т.Г. Событийные коммуникации в условиях медиатизации: актуальные проблемы и сферы применения // Неофилология. 2023. Т. 9. № 2. С. 427-434. https://doi.org/10.20310/2587-6953-2023-9-2-427-434, https://elibrary.ru/ilzqud
- Сертакова Е.В. Особенности фирменного стиля фестиваля как среды-события // Державинский форум. 2025. Т. 9. № 3. С. 374-380. https://elibrary.ru/lglejk
- Соловьева Д.В., Орлова М.С. Проектирование бренд-идентичности культурно-исторических фестивалей // Практический маркетинг. 2022. № 4 (301). С. 3-9. https://doi.org/10.24412/2071-3762-2022-4301-3-9, https://elibrary.ru/gidglg
Supplementary files

