Features of the festival’s corporate identity as an event environment
- Authors: Sertakova E.V.1
-
Affiliations:
- Derzhavin Tambov State University
- Issue: Vol 9, No 3 (2025)
- Pages: 374-380
- Section: Философия и культурология
- Published: 26.12.2025
- URL: https://medbiosci.ru/2542-2340/article/view/361271
- ID: 361271
Cite item
Full Text
Abstract
The theoretical foundations of the festival’s corporate identity concept, including its concept, elements, and media, are presented. Various types of festivals are described, as well as the requirements and principles of creating a corporate identity. The analysis of examples of world festivals and their individual components is carried out. The conclusion is made about the need to apply an integrated approach to the organization of the festival as an event environment and the creation of its corporate identity.
Keywords
About the authors
Ekaterina V. Sertakova
Derzhavin Tambov State University
Author for correspondence.
Email: cat.sertakowa@yandex.ru
Master’s Degree Student in “Pedagogical Design” Program
Russian Federation, 33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian FederationReferences
- Барабанов А.А. Музыкальный фестиваль как явление культуры: региональные фестивали в культурной политике России // Культура и цивилизация. 2015. № 6. С. 39-54. https://elibrary.ru/vmafzl
- Парамонова Л.С. Театральный фестиваль «Виват, театр!»: история и потенциал развития // Державинский форум. 2019. Т. 3. № 12. С. 141-149. https://elibrary.ru/khjlts
- Салынина С.Ю. История зарождения и развития фестивального движения: от истоков до наших дней // Модернизация культуры: пространство, границы, переходы: материалы Х Междунар. науч.-практ. конф. Самара, 2024. С. 231-237. https://elibrary.ru/brhkfv
- Сертакова Е.В. Брендирование фестиваля как способ популяризации креативных индустрий // Державинский форум. 2024. Т. 8. № 4 (32). С. 526-533. https://elibrary.ru/cgguno
- Симонова И.Ф. Социально-культурное проектирование: технология предварительного проектного исследования. Санкт-Петербург: Наукоемкие технологии, 2020. 330 с. https://elibrary.ru/vrkcow
- Штанько Е.С., Калашникова Н.Н., Ефремова Н.В. Региональные культурные бренды как способ продвижения и социально-культурного развития территорий // Современные наукоемкие технологии. 2019. № 10-2. С. 381-386. https://elibrary.ru/dvikvp
Supplementary files

