Immersive and neural networks technologies in fashion journalism
- Authors: Sutormina K.S.1
-
Affiliations:
- Derzhavin Tambov State University
- Issue: Vol 9, No 3 (2025)
- Pages: 355-361
- Section: Media Communications and Journalism
- Published: 26.12.2025
- URL: https://medbiosci.ru/2542-2340/article/view/361237
- ID: 361237
Cite item
Full Text
Abstract
Immersive and neural network technologies are actively used in fashion publications, the content of which is aimed at shaping the values and norms of audience behavior. The novelty of the research lies in the analysis of the use of these technologies in fashion journalism, which makes it possible to identify new formats for presenting content and forms of interaction with the audience. The empirical research material includes articles by The Blueprint, Vogue, publications about the “Vogue × Snapchat” fashion exhibition, and advertisements for the Balmain autumn collection.
About the authors
Kseniya S. Sutormina
Derzhavin Tambov State University
Author for correspondence.
Email: ksusha.sutormina@mail.ru
Student of Institute of Economics, Information Technology and Creative Industries
Russian Federation, 33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian FederationReferences
- Зверева Е.А., Мальцев Н.Д. Освещение нейросетевых и иммерсивных технологий в СМИ Тамбовской и Воронежской областей // Знак: проблемное поле медиаобразования. 2025. № 1 (55). С. 6-16. https://doi.org/10.47475/2070-0695-2025-55-1-6-16, https://elibrary.ru/lzihph
- Зверева Е.А., Титова Т.Ю. Виртуальные фэшн-блогеры: новые действующие лица в модной индустрии // Актуальные проблемы экранных и интерактивных медиа: Роль экранных медиа в сохранении и распространении культурного наследия: сб. материалов науч. конф. Москва: Моск. гос. ун-т им. М.В. Ломоносова, 2022. С. 127-133. https://elibrary.ru/roexab
- Малахова А.С. Искусственный интеллект в модной индустрии: медиакультурологический аспект // Вестник Санкт-Петербургского государственного института культуры. 2024. № 1 (58). С. 45-49. https://doi.org/10.30725/2619-0303-2024-1-45-50, https://elibrary.ru/tvyxib
- Корж Т.Н., Цепкова А.С. Инновации и технологии, используемые в фэшн-журналистике // Международный журнал гуманитарных и естественных наук. 2023. № 5-2 (80). С. 136-138. https://doi.org/10.24412/2500-1000-2023-5-2-136-138, https://elibrary.ru/ehzyuw
- Зверева Е.А. Использование современных технологий трансляции контента глянцевых изданий: разнообразие взаимодействия с аудиторией // Информационное поле современной России: практики и эффекты: сб. ст. XII Междунар. науч.-практ. конф. Казань: Казан. (Приволжский) фед. ун-т, 2015. С. 183-190. https://elibrary.ru/wxyfhx
- Зверева Е.А. Преимущества и противоречия виртуального фэшн-блогинга // Динамика медиасистем. 2023. Т. 3. № 1. С. 368-374. https://elibrary.ru/webjdi
Supplementary files

